16 listopada 2014

A wracając do... Poloneza

Tak, tak, oczywiście miały być posty co tydzień, ale u mnie co tydzień to znaczy, że... no raczej nie co tydzień. Ale mam nadzieje, że teraz może coś się zmieni :) Generalnie dzisiejsze zdjęcia nie są z tego weekendu a z przed tygodnia. Był długi weekend z racji Święta Niepodległości (nie miałem wolnego poniedziałku w szkole, ale go sobie zrobiłem xD) dla tego miałem okazję do fajnej sesji, którą długo będę pamiętał i bardzo miło wspominał. Tak wiec w dużym, dużym skrócie myślowym powiem tyle, że zaproponowano mi sesję z polonezem (w sensie autem oczywiście). Pogoda była do zdjęć cudna, mimo zaskakująco ostrego chwilami słońca :) Co do miejsca gdzie robiłem zdjęcia to są to tereny należące chyba do PKP czy innej dziwnej spółki kolejowej a wiec sceneria bardzo faja do tego typu zdjęć. Wyboru miejsca nie mogę sobie jednak przypisać bo wybrał je mój wujek i właściciel auta, za co mu bardzo dziękuję bo sam pewnie wywiódł bym go gdzie indziej i nie wyszło by to tak fajnie. Muszę was przeprosić za to, że specjalnie popsułem zdjęcia gdy zamazałem tablice rejestracyjne, ale chyba nie musze nikomu tłumaczyć dla czego i myślę, ze to wam nie przeszkodzi w niczym :) Dodam jeszcze tyle, że jazdy tym autem... nie da się porównać do dzisiejszej jazdy, ale jest po prostu odjazdowa (raczej nie używam takich słów, ale to tu pasuje). Tak więc zostawiam was z moimi zdjęciami, zachęcam do komentarzy i tak dalej a pod spodem dodaję komentarz do zdjęć. Do zobaczenia!
 
 






 
I zdjęcie:   f:5   czas 1/320s   ISO 100
II zdjęcie:  f:4   czas 1s          ISO 100
III zdjęcie: f:5   czas 1/80s     ISO 100
IV zdjęcie: f:5,6 czas 1/320s   ISO 100
V zdjęcie:  f:4,8 czas 1/10s     ISO 100
VI zdjęcie: f:4,8 czas 1/160s   ISO 100
 
Pierwsze zdjęcie  jak zauważyliście jest nawet dość mocno niedoświetlone, ale jest to efekt zamierzony.
 
Na drugim zdjęciu widzicie technikę, która ja nazywam "prędkością światła" i polega ona na zmianie ogniskowej obiektywu w czasie robienia zdjęcia (stad czas ekspozycji 1s), polecam używanie statywu do tych zdjęć (to również jest robione z użyciem statywu).
 
Trzecie zdjęcie z tego co pamiętam miało ustawioną prawidłowa ekspozycję, ale zamknąłem w jak to nazywam "kopniętym kadrze".
 
Czwarte zdjęcie znowu celowo niedoświetlone.
 
Piąta fotografia to technika, która nazywa się panoramowaniem, ale na razie nie wiem jak mam to wam opisać. Być może będę dodawał posty o technikach wykonywania zdjęć i wtedy to wyjaśnię :)
 
Ostatnie zdjęcie nie wyjdzie wam na surowo tak jak je tu widzicie, a przynajmniej ja bym go tak nie zrobił. Jest to zasługa obróbki.
 
Wszystkie zdjęcia oczywiście obrabiałem, więc nie są to orginalne zdjęcia :)
 
PS: Zapomniałbym powiedzieć, ze wszystkie zdjęcia robiłem na trybie manualnym (M), ponieważ miałem dużo czasu a lubie się z tym bawić.
 
Jeżeli podobały Ci się zdjęcia (oczywiście, że Ci się podobały bo komu by nie),
wesprzyj mnie zostawiając komentarz i klikając "lubię to" na moim Facebooku!
Dzięki! ;)
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz